Souhrnná zpráva — 1. rok (září 2024 – srpen 2025); Summary Report — Year 1 (September 2024 – August 2025)
První rok realizace položil pevné základy pro řízení, administrativu i výuku projektu. Po přípravné fázi během léta 2024 vstoupila od 1. září 2024 v platnost úprava kurikula se začleněním témat EU. Vstupní dotazník u studentů ukázal nízké povědomí o EU a omezené propojení s jednotlivými předměty; učitelé ve svém dotazníku uvedli málo přirozených vstupů do výuky, integraci tématu však vítali. Pedagogický sbor proto schválil školní plán průřezové integrace témat EU a jednotné vedení dokumentace elektronicky i papírově. Odučené hodiny jsou řádně zaznamenány ve školním evidenčním systému Bakaláři. Koordinátorka projektu Alena Tikalová rozhodla vést pravidelné měsíční reporty vycházející z pravidelných porad všech zúčastněných. Na konci každého roku je vytištěn přehled odučených hodin.
Klíčové milníky byly splněny: v říjnu 2024 byla podepsána grantová smlouva s účinností od 1. listopadu 2024 a 8. listopadu 2024 dorazila první 70% platba z EU. V listopadu tým absolvoval certifikované školení o AI ve vzdělávání na podporu modernizace výuky; v prosinci se koordinátorka zúčastnila mezinárodního online setkání s dalšími projekty Jean Monnet (sdílení praxe, slaďování přístupů). Měsíční porady průběžně potvrzovaly postup prací; kontrolní body potvrdily, že nebyly čerpány žádné položky z rozpočtu.
Ve výuce probíhala integrace témat EU podle navrženého harmonogramu. V lednu 2025 proběhlo školení k formativnímu hodnocení, na které navázalo sdílení krátkých osvědčených postupů a posílení zpětné vazby žákům. V květnu škola připomněla Den Evropy krátkými aktivitami zasazenými do běžných hodin. Díky projektu byla objevena iniciativa EPAS (Vyslanecké školy Evropského parlamentu) a vznikl sedmičlenný studentský tým, který reprezentuje hodnoty EU i školu — příklad dobré praxe integrace tématu nad rámec jednotlivých hodin.
Do června 2025 tým splnil plán 40 vyučovacích hodin s integrací témat EU pro školní rok 2024/2025, řádně a dle harmonogramu. Závěrečné učitelské zhodnocení označilo projekt za velmi přínosný, obohacující a rozvíjející (vyšší zapojení studentů, ujasněné hodnoticí rutiny, lepší mezipředmětové vazby). Dokumentace k výuce byla kompletována a archivována pro audit.
Personální změna: v květnu účastnice projektu oznámila záměr ukončit pracovní poměr; v souladu s postupem byla zahájena náhrada. V červnu byla náhrada zajištěna a v srpnu 2025 byla potvrzena, s plánovaným převzetím agendy od září 2025, aby byla zajištěna kontinuita bez dopadu na výuku.
Administrativa a shoda byly udržovány průběžně: zápisy z porad, dvojí forma archivace, měsíční kontrola rizik (bez eskalací), rozpočet v souladu s plánem i cash-flow. V letních měsících (zejména srpen 2025) proběhlo nezbytné uzavření školního roku, kontrola připravenosti a předběžné plánování pro další rok.
Závěr: Rok 1 naplnil smluvní, pedagogické i administrativní cíle — smlouva nabyla účinnosti, financování bylo zajištěno a spravováno obezřetně, 40 hodin výuky bylo odučeno dle plánu, kapacity učitelů se rozvinuly díky cílenému vzdělávání, studentská participace se rozšířila díky EPAS a projekt vstupuje do 2. roku plně připraven.
Summary Report — Year 1 (September 2024 – August 2025)
The first year of implementation laid solid foundations for project management, administration, and teaching. Following the preparatory phase over the summer of 2024, the curriculum update integrating EU topics took effect on 1 September 2024. An initial student survey revealed low awareness of the EU and limited links to individual subjects; in their own survey, teachers reported few natural entry points but were supportive of the integration. The teaching staff therefore approved a school-wide plan for cross-curricular integration of EU topics and standardized documentation in both electronic and paper form. Taught hours are duly recorded in the school information system Bakaláři. The project coordinator, Alena Tikalová, decided to keep regular monthly reports based on the routine meetings of all participants. At the end of each year, a printout with the overview of taught hours is produced.
Key milestones were met: in October 2024, the grant agreement was signed, effective 1 November 2024, and on 8 November 2024 the first 70% EU payment was received. In November, the team completed certified training on AI in education to support the modernization of teaching; in December, the coordinator took part in an international online meeting with other Jean Monnet projects (sharing practice, aligning approaches). Monthly meetings continuously confirmed progress; control checkpoints confirmed that no budget lines were used.
In teaching, EU topics were integrated according to the planned schedule. In January 2025, training on formative assessment took place, followed by the sharing of concise good practices and strengthened feedback to students. In May, the school marked Europe Day with short activities embedded in regular lessons. Thanks to the project, the EPAS initiative (European Parliament Ambassador Schools) was identified and a seven-member student team was formed to represent EU values and the school — a best-practice example of integration beyond individual lessons.
By June 2025, the team completed the plan of 40 EU-integrated teaching hours for the 2024/2025 school year, properly and in line with the timetable. The final staff evaluation described the project as highly beneficial, enriching, and developmental (greater student engagement, clarified assessment routines, stronger cross-subject links). Teaching documentation was completed and archived for audit.
Staffing change: in May, one participant announced her intent to terminate employment; in line with the troubleshooting procedure, the replacement process was launched. In June, a replacement was secured, and in August 2025 a new member was confirmed, with the handover scheduled from September 2025 to ensure continuity without impact on teaching.
Administration and compliance were maintained continuously: meeting minutes, dual-format archiving, monthly risk reviews (no escalations), and a budget in line with the plan and cash-flow. Over the summer months (especially August 2025), the school year was duly closed, audit readiness checked, and preliminary planning for the following year completed.
Conclusion: Year 1 met its contractual, pedagogical, and administrative objectives — the agreement entered into force, funding was secured and managed prudently, 40 teaching hours were delivered as planned, staff capacity grew through targeted professional development, student participation expanded thanks to EPAS, and the project enters Year 2 fully prepared.




